close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לא לחייב חברי כנסת להציג הצהרות הון

מערכת שורשיד סיוון, תשעד12/06/2014

התנועה למשילות- נבחרי ציבור אינם חשודים, לא צריכים לפרסם הצהרת הון

תגיות:

על רקע פרישתו של ח"כ בנימין בן אליעזר מהמועמדות לנשיאות המדינה והחשדות נגדו, יש הקוראים לחברי כנסת ושרים לפרסם את הצהרת ההון שלהם. בתנועה למשילות ודמוקרטיה אומרים כי אסור שהמאבק החשוב בשחיתות השלטונית תגרום לדה-לגיטימציה נגד נבחרי הציבור אשר רובם עושים מלאכתם נאמנה כשליחי ציבור מסורים.

בעקבות החשדות נגד בן אליעזר וחקירתו במשטרה נשמעים קולות הקוראים לחברי כנסת ושרים לפרסם את הצהרות ההון שלהם. יו"ר התנועה למשילות ודמוקרטיה יהודה עמרני אומר כי "הקריאה לחברי כנסת לפרסם את הונם ברבים באה מהנחת יסוד שגוייה לפיה נבחר ציבור הוא חשוד אוטומטי. לפי תפיסה זו חבר הכנסת הינו חשוד ועליו להוכיח את חפותו". עמרני מביע אמון בסיסי בנבחרים ומוסיף: "אנו בתנועה חולקים על הגישה הזו מכל וכל וסבורים כי הנחת היסוד היא שכל עוד לא התעורר חשד של ממש- נבחר הציבור שנבחר ע"י העם הוא נקי כפיים".

עוד נטען כי "הניסיון למתג את נבחרי הציבור, חברי הכנסת וחברי הממשלה כעבריינים פוטנציאלים הינו מדרון חלקלק הפוגע בלגיטימיות שלהם לחוקק ולנהל את ענייני המדינה ובקצה התהליך יפגע בשלטון העם- בדמוקרטיה". בתנועה למשילות ודמוקרטיה קוראים לכל חברי הכנסת: "אל תשתפו פעולה עם המהלך, הימנעו מפרסום הצהרות הון או מסירת דין וחשבון דומה, אין זה עניין לציבור. אל תשתפו פעולה עם המגמה לפגום בשם הטוב שלכם ושל עמיתכם".

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה